Jouw favorieten
Veelgestelde vragen
Hieronder hebben wij een aantal veelgestelde vragen voor je beantwoord. Staat jouw vraag er toch niet tussen of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op of kom langs op ons kantoor! Bel naar 0117-399199 of mail naar info@matchpointbanen.nl en wij staan je graag te woord.
1. Op welke manier kan ik bij jullie personeel inlenen?
Matchpoint Banen is inmiddels uitgegroeid tot een totaalontzorger in HR-dienstverlening. We bieden een brede service, waardoor wij ieder vraagstuk met maatwerk kunnen aanpakken. Een greep uit onze dienstverlening:
- Uitzenden: Op zoek naar een nieuwe medewerker om jouw team te versterken? Heb je vervanging nodig voor een werknemer die vertrekt? Of heb je behoefte aan een tijdelijke medewerker om een piek op te vangen? In alle gevallen kan je het zoeken naar die tijdelijke kracht met een gerust hart overlaten aan Matchpoint Banen. En ook wanneer de tijdelijke werknemer een vaste waarde in het bedrijf blijkt te worden, kan de flexkracht via Matchpoint Banen in vaste dienst blijven. De flexkrachten van Matchpoint Banen zijn persoonlijk door ons gescreend. Zit de perfecte kandidaat nog niet in onze database, dan gaan wij voor jou actief op zoek. Hierbij zetten wij onze landelijke en internationale wervingskanalen in.
- Detacheren: Heb je een project of een opdracht op de planning staan, waarbij je voor een vaste periode verzekerd wilt zijn van de expertise van die ene perfecte kandidaat? Dan is detacheren de oplossing. Vooral in de bouw en de techniek komt detacheren vaak voor. Graag nemen we de mogelijkheden met je door.
- Werving & Selectie: Ook voor vacatures met een permanent karakter is Matchpoint Banen jouw partner. Zo maak je zonder tijdrovende sollicitatieprocedures slim gebruik van het uitgebreide netwerk en de ervaring van Matchpoint Banen. Het volledige wervingsproces wordt in handen van Matchpoint Banen gelegd. Wanneer de geschikte kandidaat gevonden is en aan de slag gaat, kan dit met een direct contract of via Matchpoint Banen geregeld worden.
Bij iedere vacature en opdracht geldt ons motto: ‘past precies!’. Ons logo is niet voor niets een puzzel, wij gaan namelijk altijd op zoek naar de perfecte match. We berusten ons daarin niet enkel op digitale tools en handige algoritmes, maar geloven nog altijd in de kracht van persoonlijk contact. Alleen op die manier kunnen wij beoordelen of een kandidaat binnen jouw bedrijf en de openstaande functie past.
Wil je meer weten over onze dienstverlening? Wij komen graag bij je langs. In een verkennend gesprek kunnen we de mogelijkheden samen doornemen.
2. Kan ik nieuwe medewerkers die ik zelf heb gevonden bij jullie onder brengen?
Hiertoe bestaat zeker de mogelijkheid. Daar maken we meteen de kanttekening bij dat we ook deze medewerkers rekenen onder onze uitzendkrachten, waarbij wij de werknemer in kwestie in goed overleg naast het werk bij jouw bedrijf ook kunnen plaatsen bij andere opdrachtgevers.
3. Wat zijn de voorwaarden om bij jullie personeel in te lenen?
Bij Matchpoint Banen kan je gebruik maken van een breed pallet aan diensten. Daar zijn een aantal voorwaarden aan verbonden. Lees daarvoor onze algemene voorwaarden, waarin uitgebreid uitleg wordt gegeven over onze werkwijze. Voor vragen hieromtrent of voor een persoonlijke afspraak, neem contact met ons op. Algemeen Manager David Almekinders staat je graag te woord. Bel 0117-399199 of mail naar d.almekinders@matchpointbanen.nl.
4. Hoe zit het met de veiligheid en aansprakelijkheid voor mijn flexkrachten op de werkvloer?
De veiligheid van al onze medewerkers is voor ons van de hoogste prioriteit. Dit heeft niet enkel betrekking op de fysieke veiligheid, maar ook op de mentale veiligheid, waaronder wij discriminatie, mensenrechten en privacy rekenen. Wij discrimineren niet op grond van leeftijd, geslacht, huidskleur, seksuele geaardheid, geloof of nationaliteit. Daarnaast eerbiedigen wij de mensenrechten van eenieder en behandelen wij anderen als zodanig. Verder respecteren wij ieders privacy en zorgen dat persoonlijke, gevoelige informatie vertrouwelijk wordt behandeld. Wij verlangen van onze opdrachtgevers en medewerkers dat zij deze normen en waarden ook naleven.
Arbo
Om onze werknemers voor aanvang van een opdracht zo goed mogelijk in te lichten over de veiligheid en eventuele risico's van de werkplek bij de opdrachtgever maken wij gebruik van arbochecklists van de Stichting DOORZAAM. Als opdrachtgever vul je deze arbochecklist voorafgaand aan de tewerkstelling in. Hierin heb jij als opdrachtgever de informatieplicht en wij als formeel werkgever de doorgeleidingsplicht naar de werknemer. De checklist vormt een vast onderdeel in ons werkproces. Verder stelt Matchpoint Banen indien nodig persoonlijke beschermingsmiddelen zoals veiligheidsschoeisel, overalls, veiligheidsbrillen of helmen ter beschikking.
Aansprakelijkheid
De opdrachtgever is aansprakelijk als zijn flexkracht tijdens de uitoefening van het werk schade lijdt door een ongeval of beroepsziekte. De aansprakelijkheid vervalt als de opdrachtgever kan aantonen dat hij zich voldoende heeft gehouden aan zijn zorgplicht. Dit houdt feitelijk in dat de opdrachtgever er voor moet zorgen dat alle redelijke maatregelen zijn genomen om de werknemers te beschermen tegen risico's, om ongevallen te voorkomen. Ook als de schade (grotendeels) te wijten is aan opzet of roekeloos gedrag van de flexkracht vervalt de aansprakelijkheid. Bij schade door onoplettendheid van de flexkracht is de opdrachtgever toch aansprakelijk.
Check de polisvoorwaarden
Matchpoint Banen adviseert opdrachtgevers te checken of flexkrachten en tijdelijke medewerkers zijn meeverzekerd op de aansprakelijkheidspolis. Middels de arbochecklists worden opdrachtgevers hier nogmaals op geattendeerd.
5. Wat zijn de voordelen van personeel inlenen bij Matchpoint Banen?
Matchpoint Banen biedt jou en onze werknemers een staalkaart aan totaalontzorging. Als werkgever kan dit een hoop voordelen geven. Bekijk hieronder in het overzicht wat de voordelen zijn van personeel inlenen bij Matchpoint Banen:
- Totaalontzorging personeelsadministratie: alle contracten, benodigde documenten, verloning, loonstroken en salarisadministratie ligt bij Matchpoint Banen. Jij hoeft je geen zorgen te maken over het samenstellen van een juridisch juist contract of om de wekelijkse verloning van jouw medewerkers. Wij dragen daarvoor de verantwoordelijkheid als formeel werkgever. Verder kunnen wij al jouw vragen beantwoorden op gebied van personele zaken. Vooral bij wetswijzigingen, loonstijgingen, CAO-aanpassingen of crisis situaties kan dat handig zijn. Verder kunnen wij gedurende het gehele arbeidsproces - van in dienst name, tot contracten voor bepaalde tijd en zelfs tot vaste contracten - van dienst zijn.
- Residenties: Matchpoint Banen beschikt over residenties voor uitzendkrachten in verschillende dorpskernen in West Zeeuws-Vlaanderen. Hiermee kunnen wij huisvesting bieden aan werknemers die niet in de buurt van Zeeuws-Vlaanderen wonen. Wanneer je de perfecte kandidaat hebt gevonden, maar deze op aanzienlijke afstand van Zeeuws-Vlaanderen woont, kun je gebruik maken van de Matchpoint Residenties. De voorwaarde is dat alle bewoners van de residenties werkzaam zijn via Matchpoint Banen. De huur wordt wekelijks achteraf ingehouden op de salarissen van medewerkers, je hebt hier zelf geen omkijken naar. Heb je interesse om jouw medewerker(s) onder te brengen in een Matchpoint Residentie in de buurt van jouw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via 0117-399199 of info@matchpointbanen.nl.
- Ziektekosten: De risico's bij ziekte van jouw medewerkers en de financiële gevolgen daarvan komen voor de rekening van Matchpoint Banen. Wij dragen zorg voor een correcte ziekte-uitkering en voor de verzuimbegeleiding. Dit hebben wij ondergebracht bij onze partner Acture.
- Transitievergoeding: Volgens de nieuwe Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) wordt de transitievergoeding met terugwerkende kracht vanaf de eerste werkdag gerekend. Dit geld ook voor alle vormen van uitzenden. De transitievergoeding nemen wij voor onze rekening, voor jou betekent dat: geen onvoorziene kosten!
Benieuwd naar meer voordelen van personeel inlenen bij Matchpoint Banen? Neem dan contact met ons op of ervaar het zelf en plaats je vacature online!
6. Kan ik bij jullie terecht voor advies over personele zaken?
Je bent bij ons van harte welkom voor gedegen advies op maat wat betreft personele zaken. Dit bieden wij aan onze bestaande klanten, maar ook bedrijven die nog geen zaken doen met Matchpoint Banen kunnen hier gebruik van maken. Wij voorzien jou van onafhankelijk advies, op basis van meer dan 30 jaar kennis en ervaring op de Zeeuws-Vlaamse arbeidsmarkt. Maak een afspraak of stel je vragen telefonisch of per mail aan ons team.